Siapa ajar anak anda jadi kurang ajar ?





Apa punca anak kurang ajar  ? jom baca sampai habis

Suatu hari seorang anak memaki hamun ayah nya didepan khalayak ramai

Hafi : Sial punya bapak,aku minta bapak jaga barang ni sekejap pun sampai hilang,apa punya tualah bapak ni,dah lah tua kutuk (sambil meludah)

Hamka : Hafi ! sampai hati kau maki bapak didepan orang ramai,bapak malu tau tak ? kenapa kau kurang ajar sangat dengan bapak ni ? bapak tak pernah ajar kau jadi kurang ajar ,siapa yang ajar kau jadi kurang ajar ni ? ni mesti sejak kau berkawan dengan anak pak suut tu kau jadi kurang ajar seperti ini,anak kurang ajar !

Hafi : eleh ! bapak tu memang sial ! bapak tahu tak dulu…..

30 tahun sebelum itu……………………………

Suatu hari seorang ayah memaki hamun anak nya yang di khalayak ramai.

Hamka : sial punya anak ! aku penat-penat cari duit dan beli makanan untuk engkau,tapi engkau dengan mudah aje buangkan eh ? anak tak guna ! menyusahkan aku ajer (sambil menampar muka anaknya)

Hafi : hafi tak sengaja ayah,tadi kaki hafi tersandung meja,makanan terus jer jatuh.(sambil menangis).

Hamka : ah kau memang anak sial,anak haram..suka membazir saja, ko memang anak @#$^^%$

Ayah kepada Hamka iaitu Hasyim yang melihat kejadian tersebut datang mencelah dan menegur perbuatan Hamka terhadap anaknya

Hasyim : Tak baik kau buat macam tu pada anak kau Hamka,dia budak-budak dia mana tahu..

Hamka : ahhhh!! bapak mana tahu, budak zaman sekarang kena diajar sedikit,bapak ingat bapak bagu sangat ker ? bapak pun samalah jugak sial macam si Hafi ni,bodoh !

Begitulah seterusnya sehinggalah Hafi meningkat usia, sekecil manapun kesalahan Hafi mesti ada sahaja maki hamun dari Hamka kepada anaknya, jika ayahnya Hasyim cuba menegur dengan orang tua itu sekali akan dimaki hamun

Kembali semula dimana Hafi telah memaki hamun ayahnya tadi,

Hafi : eleh ! bapak tu memang sial ! bapak tahu tak dulu bapak selalu memaki hamun hafi, sampai Datuk tegur  bapak pun,dengan Datuk sekali bapak maki hamun, owh jadi bila Hafi tengking dan maki hamun Bapak, Hafi ni kurang ajar ? Habis ? yang Bapak maki hamun Datuk yang cuba tegur ayah dulu bukan kurang ajar namanya ??

Hamka : sob sob..sob ( terkedu dan menangis)

siapa ajar anda jadi kurang ajar ? apa punca anak kurang ajar ?

Melentur buluh biarlah dari rebungnya, kalau rebung yang dilentur untuk bengkok maka bengkoklah buluhnya nanti

p/s : hanya sebagai pedoman,yushi kongsikan sebgai pedoman,nama-nama dalam entri ini tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang sudah meninggal dunia…



Kategori: biasa biasa |

Kami amat menghargai segala komen yang anda tinggalkan disini,kami berharap komen yang suci murni saja dari pihak anda,tinggalkan komen anda dan insha allah anda akan dapat baclink percuma dari blog ini,dan ada masa nanti pihak kami akan menziarahi blog anda pulak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge