Bagaimana nak menyelesaikan masaaalah ?

Assallamualaikum

Hidup kita penuh dengan pelbagai dugaan dan ujian yang menimpa, sesiapa yang dapat melalui pelbagai ujian tanpa mengeluh panjang memang aku respek dengan korang,respek tahap gajah pun ada

Pernah tak dalam hidup korang menghadapi masaalah ? apatah lagi dengan dosa lalu yang korang buat ? bila korang kena pikir dengan lebih dalam,makin korang stress bila korang stress korang mula akan ambil jalan mudah untuk menghilangkan stress seperti pengambilan nospen,etc, pil khayal dan sebagainya,tapi yang paling mudah didapati adalah arak,sebab kat negara kita ni peratus orang cina bukak kedai banyak so kesimpulanya nak beli arak pun mudah walaupun negara kita ni kononnya diperintah orang islam,dipimpin oleh raja yang beragama islam

Ok sebenarnya mengambil jalan penyelesaian dengan jalan mudah seperti itu bukanlah cara yang sihat,cara tersebut mungkin menyebabkan korang nak makan penampar,sebab apa cara tersebut dah memang tak elok nak ambil juga kenapa ?

Bagaimana cara menyelesaikan masaalah ?

Ok setiap masaalah ada puncanya, kenapa ? sebab masaalah itu adalah sebahagian dari kehidupan ,agak bohong jika fikir tidak semua orang mempunyai masaalah, biasanya orang gila sahaja yang tidak mempunyai masaalah

Penyelesaian masaalah cara mudah, cuba korang rewind pikir balik apa yang berlaku menyebabkan korang menghadapi masaalah ,bila korang rewind pikir balik korang mesti dapat jalan penyelesaianya
kenapa perlu rewind pikir balik ? sebab kalau korang pikir apa yang berlaku selepas terjadinya masaalah memang korang tak akan jumpa jalan penyelesaianya

Sebab dengan rewind pikir balik, dengan senang korang jumpa jalan penyelesaiannya, andainya korang telah melakukan dosa seperti zina dengan melanggan pelacur, tak lama selepas itu korang akan rasa menyesal,malu dan sebagainya maka disitu akan timbul masalah dalam diri korang,makin korang pikir apa yang akan berlaku seterusnya makin ianya buat korang stress

Dengan melakukan rewind pikir balik,apa punca masaalah tersebut korang akan dapat jalan penyelesainya, contoh korang telah melakukan dosa zina dengan melanggan pelacur,korang rasa malu dan menyesal dan malu,bila korang rewind pikir balik kenapa ? korang seterusnya akan pikir dosa itu adalah urusan korang dengan allah s.w.t, langkah cara penyelesaian masaalah itu dengan memohon ampun serta taubat dengan allah s.w.t

Senang kan ? tak perlu pikir panjang kalau masaalah itu teralu rumit..dengan mengambil dadah,nospen,etc pil khayal dan arak tidak menjanjikan masalah korang akan selesai..cayalah

salam 1 malaysia



Kategori: Uncategorized | google eats: ,

Kami amat menghargai segala komen yang anda tinggalkan disini,kami berharap komen yang suci murni saja dari pihak anda,tinggalkan komen anda dan insha allah anda akan dapat baclink percuma dari blog ini,dan ada masa nanti pihak kami akan menziarahi blog anda pulak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge