Alasan kerana kesempitan hidup anak dikurung hingga kurus kering ,cuma alasan

Assallamualaikum….

Konon kerana kesempitan hidup,perempuan ni kurung anak dia Muhammad Firdaus Dullah, 15, remaja  yang kurang upaya sampai kering ,hish kalau korang lihat gambar mak kepada Muhammad Firdaus Dullah, seorang remaja menderita dikurung sehingga kurus kering didalam sebuah rumah di Flat Semarak, Nilai, ketika Ops 6P Jabatan Imigresen, awal pagi semalam ni memang terasa sakit hati sangat


Perempuan berumur 40 tahun  bernama lola ni adalah mak kepada Muhammad Firdaus Dullah, remaja kurang upaya terbabit telah memberi kenyataan tersebut

Apabila orang lihat keadaan dia, semua orang salahkan saya, tetapi adakah mereka mahu menjaganya sepanjang ketiadaan saya di rumah. Tiada siapa yang sanggup menjaganya kerana dia cacat,”

“Saya tidak pernah mendaftar anak saya dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) kerana tidak tahu caranya dan terpaksa meninggalkannya sendirian kerana bekerja mencari wang,”

“Bukan saya tidak sayangkan dia, sebab saya sayangkan dia saya membuat keputusan itu. Saya fikir apa akan jadi pada Muhammad Firdaus jika saya mati nanti. Ajal maut di tangan Allah SWT, saya tidak tahu jadi saya perlu bersedia,”

Kalau ya pun hidup susah,aku lihat gaya dan fesyen kalah datin, alasan jer tu..tak payah nak bagi alasan bangang macam tu,kami rakyat malaysia kau perbodohkkan dengan kenyataan macam tu,alahai rosak rosak

Berikut adalah keadaan rupa asal Muhammad Firdaus Dullah sebelum dikurung hingga kurung kering


Sekarang…..



Kalau ikutkan,aku bukan nak tuduh melulu,tapi bagi aku ianya alasan oleh perempuan bernama lola yang juga mak Muhammad Firdaus Dullah ni,sebab apa aku cakap alasan ? cuba korang baca balik alasan dia ni…

“Saya tidak pernah mendaftar anak saya dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) kerana tidak tahu caranya dan terpaksa meninggalkannya sendirian kerana bekerja mencari wang,”

Iye ker dia tak tahu caranya ? kalau tak tahu apa salah bertanya dulu pada pihak terbabit iaitu jabatan kebajikan massyarakat ? bukan apa,kata kesempitan hidup tapi masih mampu nak berfacebook, internet pun perlu duit gak, kesian tengok remaja tu..

herm….



Kategori: Uncategorized | google eats: , ,

Kami amat menghargai segala komen yang anda tinggalkan disini,kami berharap komen yang suci murni saja dari pihak anda,tinggalkan komen anda dan insha allah anda akan dapat baclink percuma dari blog ini,dan ada masa nanti pihak kami akan menziarahi blog anda pulak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge