Tips elak diri mudah letih ketika berpuasa

Assallamualaikum…selamat berpuasa

Tips elak diri letih ketika berpuasa

Bagaimana nak elak diri mudah letih ketika berpuasa ? hahah ni satu entri pendek tanpa gambar dari aku untuk korang
Ok pertama sekali makan berkhasiat ketika sahur memang perlu,tapi tahukah korang bukan sekadar makan makan berkhasiat sahaja tetapi ada hal yang mesti korang tahu
  • Yang pertama,korang kena jaga mata korang ketika berpuasa, sebab ? hahah jangan cuba nak lihat perempuan seksi time bulan puasa ni,kenapa eh ? biasalah sebab kita berpuasa ni selain untuk beramal ibadat ianya juga adalah untuk mendidik nafsu, so kepada permpuan yang bukan islam dan mereka yang islam yang suka sangat pakai seksi meksi tu,please hormati pandangan mata kaum lelaki ketika bulan puasa ni,aku lihat banyak kat bazaar ramadahan ramai pelanggan yang bukan islam dan yang islam memakai pakaian seksi meksi sampai air liur aku nyaris nak leleh…
  • Yang kedua,elak telinga dan mulut korang dari dengar dan kata benda-benda mengarut yang tak masuk dek akal, sebab kalau mulut dengar benda-benda mengarut kalau tak tahan sabar memang boleh bergaduh dibuatnya,apatah lagi kalau mulut jenis kata benda-benda mengarut boleh cari gaduh
Kesimpulanya, kenapa pada entri diatas aku sebut perkara sebegitu ? ok bulan puasa ni kita kena tahan segalanya, nafsu dan pelbagai lagi,bila kita tahan otak kita sering saja aktif berpikir bila aktif berpikir benda yang tak berfaedah seperti yang aku maksudkan kat atas maka banyak tenaga dikeluarkan maka puasa baru pukul 9 pagi korang dah letih
so kalau tak nak letih sila elakkan perkara tersebut
sekian…perkongsian dari aku
Kalau ada apa apa tambahan dan pendapat dan kritikan sila komen…



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge