Pembedahan Pemindahan Kepala Pertama Di Dunia ?

Assallamualaikum…

Membaca berita sebegini membuatkan saya nak gelak kuat-kuat ! mana mungkin manusia dapat menjalani pemindahan kepala, kalau korang renung secara logik memindahkan kepala dari badan asal ke badan yang lain adalah satu perkara yang mustahil,pelik-pelik lah orang barat ni,mungkin doktor yang ingin mengendalikan pembedahan tersebut ada masalah gila tak ?

Pembedahan pemindahan kepala,pembedahan pemindahan kepala pertama dia dunia,doktor gila,pembedahan gila,memindahkan kepala,pembedahan memotong kepala,pendekar berkuda

Ok kisahnya begini iaitu berkenaan dengan seorang lelaki yang sedang sakit teruk menjadi individu pertama di dunia yang menawarkan diri untuk menjalani pembedahan pemindahan kepala, untuk pengetahuan korang pembedahan ini akan dipelopori oleh seorang doktor kontroversi yang digelar yang dianggap gila ,memang gila pun..hoho

Dan untuk pengetahuan korang juga lelaki yang merelakan diri untuk dijadikan bahan bedah doktor gila itu bernama Valery Spiridonov berumur 30 tahun dan mengalami penyakit saraf dikenali sebagai Werdnig Hoffman.

Yang herannnya kenapa dia meletakkan sepenuh kepercayaan terhadap Dr. Sergio Canavero yang dianggap gila tersebut ? Dr. Sergio Canavero itu mendakwa boleh memotong kepala Valery Spiridonov dan kemudian memindahkan kepala itu pada badan yang sihat.

“Keputusan ini adalah muktamad dan saya tidak mahu menukar fikiran,’’  itu adalah kata-kata dan keputusan yang dibuat oleh Valery Spiridonov ,mamat ni juga merupakan seorang saintis komputer kalau korang nak tahu,kalau dah dia percaya kepala dia boleh dipindahkan baik dia pindahkan kepala dia kat badan robot,macam robocop tu ..krik krik

Pembedahan pemindahan kepala,pembedahan pemindahan kepala pertama dia dunia,doktor gila,pembedahan gila,memindahkan kepala,pembedahan memotong kepala,pendekar berkuda

Valery Spiridonov  mahu menukar kepada badan yang baru sebelum mati, dan ini bermakna si Valery Spiridonov ni memang takde harapan nak hidup lagi selepas kepala dia kena potong tu ? hua hua hhua

“Adakah saya takut?…Ya tentulah saya takut tetapi ia juga amat menarik. Saya juga tiada pilihan lain dan perlu mengambil peluang ini kerana setiap tahun keadaan saya semakin teruk,’’ kata-kata Valery Spiridonov ni,membuatkan saya rasa nak gelak lagi, dia ingat manusia ni ada banyak nyawa ? aduhai Valery Spiridonov

Berdasarkan apa yang saya baca ,badan baru itu perlu datangnya daripada penderma yang mengalami mati otak tetapi sihat dan pembedahan selama 36 jam itu dianggarkan bernilai RM40 juta, wau banyaknya duit mamat ni,atau ada yang baik hati sangat menaja dia ?


Dulu memanglah ada pembedahan pemindahan kepala yang pertama dilakukan,tapi pada 45 tahun lalu dan dilakukan ke atas seekor monyet dan baru-baru ini pembedahan asas ke atas seekor tikus telah dijalankan di China .

Ramai yang mengkritik Dr. Sergio ni,dah memang pun doktor ni dah gila pun,ok kalau boleh cuba pindahkan kepala Valery Spiridonov  tu kebadan kuda,kalau berjaya bagaimana agak nya ? hua..hua..hua

 



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge