ADA APA DENGAN DRAMA ADAFTASI NOVEL MAID (ASTRO)

Drama adaptasi novel M.A.I.D. Sebuah drama dari adaftasi novel hasil karya novelis Suri Ryana,drama ini bakal menggantikan drama Isteri Separuh Masa yang akan tamat tidak lama lagi,

Untuk pengetahuan korang yang watak utama dalam drama ini akan dilakonkan oleh Zul Ariffin dan Ayda jebat, wau mesti best drama ni kan ?

Sebab sebelum ni mereka berdua pernah menjadi pasangan kekasih untuk drama popular Rindu Awak 200%,diharap dengan adanya Drama M.A.I.D ni  kita akan melihat mereka berdua berlakon dengan lebih bagus dan lebih umph lagi..

Pengarah untuk drama ini,tak lain tak bukan ialah pengarah untuk drama isteri separuh masa,siapa lagi kalau bukan Michael Ang.

Michael Ang ni kalau jadi pengarah drama memang best,walaupun Michael Ang ni lembut orangnya namun hasil karya arahan Michael Ang memang tip top,kalau nak tahu Michael Ang ni adalah antara pengarah favourite kat malaysia

novel m.a.i.d sinopsis,sinopsis novel m.a.i.d, gambar pelakon drama m.a.i.d,pelakon drama m.a.i.d,sinopsis drama m.a.i.d di astro ria,drama pengganti isteri separuh masa,

JUDUL : M.A.I.D
SIARAN : Astro Ria & Maya HD
PENGARAH : Michael Ang
TERBITAN : Darkwave Pictures Sdn Bhd
PELAKON : Zul Ariffin, Ayda jebat, Nina Nadira, Tasha Shilla, Nina Juren, Nina Nadira, Eizlan Yusof, Hefny Sahad, Mak Wan Latah,Ishak Hasimi

novel m.a.i.d sinopsis,sinopsis novel m.a.i.d, gambar pelakon drama m.a.i.d,pelakon drama m.a.i.d,sinopsis drama m.a.i.d di astro ria,drama pengganti isteri separuh masa,

WATAK PELAKON DRAMA NOVEL M.A.I.D
Ayda jebat sebagai Noorul
Zul Ariffin sebagai MR.F/Harris
Nina Nadira Naharuddin sebagai Iman
Tasha Shilla Razak sebagai Elisa
Nina Juren sebagai Puan Sri Kirana
Nina Nadira sebagai Zaura
Eizlan Yusof sebagai Tan Sri Hamdan
Hefny Sahad sebagai Haikal
Ishak Hasimi sebagai Tengku zarul

novel m.a.i.d sinopsis,sinopsis novel m.a.i.d, gambar pelakon drama m.a.i.d,pelakon drama m.a.i.d,sinopsis drama m.a.i.d di astro ria,drama pengganti isteri separuh masa,

SINOPSIS DRAMA ADAFTASI NOVEL M.A.I.D

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

novel m.a.i.d sinopsis,sinopsis novel m.a.i.d, gambar pelakon drama m.a.i.d,pelakon drama m.a.i.d,sinopsis drama m.a.i.d di astro ria,drama pengganti isteri separuh masa,

Mr.F seorang yang tidak mesra alam, suka menengking dan suka memberi arahan dengan meningggalkan nota di serata rumahnya. Pada suatu hari Mr. F menyuruh Noorul memasak Nasi Beriyani untuknya, huru-hara dibuatnya apabila Noorul tidak pandai memasak melainkan masak nasi, air dan manggi. Disebabkan itu, Noorul nekad untuk belajar memasak dengan menghadiri kelas memasak Chef Aidil. Lama-kelamaan mereka mula mengenali, Noorul mula jatuh cinta dengan majikannya.

novel m.a.i.d sinopsis,sinopsis novel m.a.i.d, gambar pelakon drama m.a.i.d,pelakon drama m.a.i.d,sinopsis drama m.a.i.d di astro ria,drama pengganti isteri separuh masa,

Fitnah yang melanda menyebabkan Noorul dan Mr. F terpaksa dinikahkan untuk menutup malu dan mahu menjaga reputasi perniagaan keluarga Tan Sri dan Puan Sri. Noorul yang memendam perasaan cintanya kepada Mr.F mula gusar bolehkah dia menerimnya sebagai isteri. Noorul mula berteka-teki sendiri tentang siapa dalang di dalam penyebaran fitnah ini. Adakah angkara Asyraf, yang sememangnya berdendam dengan Noorul? Atau pun, musuh perniagaan Tan Sri Hamdan? Mampukah Noorul dan Mr. F melayari bahtera rumah tangga bersama? Bagaimana pula dengan Elisa yang sememangnya cintakan Mr. F? Apa pula yang akan terjadi apabila Nurina, bekas kekasih Mr. F pulang ke Malaysia untuk menagih kembali cinta daripada lelaki itu? Haikal pula, dapatkah menerima Noorul, orang yang dicintainya sebagai kakak ipar?

novel m.a.i.d sinopsis,sinopsis novel m.a.i.d, gambar pelakon drama m.a.i.d,pelakon drama m.a.i.d,sinopsis drama m.a.i.d di astro ria,drama pengganti isteri separuh masa, novel m.a.i.d sinopsis,sinopsis novel m.a.i.d, gambar pelakon drama m.a.i.d,pelakon drama m.a.i.d,sinopsis drama m.a.i.d di astro ria,drama pengganti isteri separuh masa,

Jom ramai-ramai menonton drama M.A.I.D ni nanti,mesti gempak macam rindu awak 200% kan..



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge